1
Orang Memberi Komen

Masa Untuk Merehatkan Minda



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Sabtu . 22 November 2014


Akhirnya tiba juga masa yang sangat dinantikan iaitu cuti sekolah. Lega sangat sesi pdp bagi tahun 2014 ini telah selesai. Namun begitu, Cikgu tak terus bercuti ye. Masa cuti ni la nak buat persiapan sebelum menjelangnya tahun hadapan pula. Yang syoknya buat kerja takde la tergesa-gesa seperti waktu bekerja. Hehe. Cikgu Faiz kena settle kan beberapa perkara dalam masa terdekat ni seperti buku-buku, baju dan lain-lain yang berkaitan dengan murid-murid baru nanti.


Masa cuti ni dapat la luangkan masa dengan anak-anak. Mesti mereka rasa gembira sebab bonda sentiasa ada di depan mata. Huhu. Saksikanlah wajah-wajah yang akan memeriahkan waktu cuti sekolah Cikgu Faiz ni...



Abang dan adik. Hannani semakin membesar. Lasaknya bukan main lagi.



Ini gambar masa dekat Johor. Kampung atok Hannani.



Hannani suka tengok muka sendiri. Hehe. Perasan comel la tu.



Suka sangat gigit kain.



Hannani main sorang-sorang. Tak peduli pon abang dekat belakang tu.



Abang sedang membaca buku. Yeye je baca padahal tengok gambar je. Huhuhu.



Masa ni suka sangat cium Hannani sebab ada bau masam masam. Hihi.


p/s : manfaatkan cuti dengan sebaik mungkin.


Yang menaip,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

1
Orang Memberi Komen

Majlis Graduasi Prasekolah 2014



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Rabu . 19 November 2014


Semalam telah berlangsungnya Majlis Graduasi Prasekolah 2014. Dengan berakhirnya majlis ini maka tamatlah sudah pembelajaran murid-murid prasekolah pada tahun ini. Seramai 50 orang murid prasekolah telah mendapat sijil tamat prasekolah. Bukan main seronok lagi dapat naik pentas sebab nak ambil sijil. Hihi. Dua kali berlatih naik pentas supaya murid-murid ini tidak tersilap dan tahu di mana kedudukan mereka ketika naik ke pentas nanti. Jom layan gambar-gambar di sekitar majlis tersebut.





Sedang menunggu giliran untuk mengambil sijil. Budak-budak ni memang tak boleh tunggu lama sebab ada je halnya, topi tercabut la, nak pergi tandas la, pendek kata macam-macam la. Huhu. Perkara biasa setiap tahun.





Giliran masih panjang, jadi isi masa dengan selfie dulu. Hihi. Sekurang-kurangnya mereka tidak bosan. Tema pakaian cikgu dan murid-murid sama iaitu warna ungu. Sedondon gitu. Sehati sejiwa.





Masa ni dah siap ambil sijil. Bergambar di dalam kelas pulak. Tahun depan takde dah nak belajar dekat kelas prasekolah ni. Huhu.




Seronoknya dapat pakai jubah dan topi konvo ni. Murid-murid lain tak pakai pon, kami je yang dapat pakai. Hihi. Itulah istimewanya kelas Prasekolah. Nak tunggu graduate yang betul-betul kena tunggu lama lagi. InsyaAllah kamu semua akan berpakaian begini lagi satu hari nanti.





Selfie lagi. Lepas ni cikgu akan rindukan kenakalan kamu semua. Huhu. Selamat menempuh alam baru persekolahan pada tahun hadapan.





Selepas ibu bapa mengambil anak masing-masing maka ini sajalah yang tinggal. Apa lagi cikgu pon ajak selfie lagi. Huhuhu.





Selepas semuanya pulang, cikgu mengambil kesempatan untuk selfie sorang-sorang. Huhu. Pendek kata hari tu adalah hari selfie sahaja. Ngeee.... Sekian.


Yang menaip,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

1
Orang Memberi Komen

Hannani Dah Setahun !



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Jumaat . 14 November 2014


Tanggal 10 November 2014 baru ni genab la usia baby girl Cikgu Faiz setahun. Dah besar dah anak dara sorang tu. Sekejap je masa berjalan tup tup dah setahun. Dah boleh dapat adik tu. Uppsss.... adik? Hihi. Kena selesaikan urusan PJJ dulu baru boleh fikir pasal adik Hannani. Heee....





Bukan main suka lagi ye bila ambik gambar. Saje la tu nak tayang 6 batang gigi yang comel tu. Rambut pon dah panjang tak lama lagi boleh la buat tocang. Hihihi. Lepas sehari daripada tarikh hari lahir Hannani Cikgu Faiz bawak dia pergi klinik untuk suntikan setahun. Kali ni kena suntik dekat bahu kanan pulak. Macam biasa la Hannani akan menjerit bila kena inject. Hihi. Tapi sekejap aje. Bila jarum dah keluar dia terus diam. Kali ni suntikan 3 serangkai kalau tak silap.






Ini gambar sebelum kena inject. Suka sangat dapat selfie dengan bonda. Abang Faqih dengan abah tunggu di luar klinik sebab takut nak tengok Hannani kena inject. Huhu. Nasib baik la lepas tu Hannani tak demam. Biasanya baby akan demam lepas kena inject.






Tapi hari ni Hannani tak sihat. Pengasuh kat taska cakap dua kali Hannani muntah. Lepas tu masa nak bawa balik pon muntah lagi terus kami ke klinik. Masa dekat klinik pon muntah tapi kali ni yang keluar kahak. Hannani memang mudah dapat batuk sebab dia suka mengutip. Kalau dekat rumah tu entah berapa kali Cikgu Faiz dok sapu lantai sebab takut Hannani mengutip. Hannani ni memang kuat sangat mengutip tau tak macam abang dia masa baby dulu. Huhu.


Semoga baby girl Cikgu Faiz ni cepat sihat dan kembali aktif seperti sediakala. Hari ni abang Faqih takde geng bergaduh sebab Hannani tak sihat. Huhu. Harap anda semua pon akan turut mendoakan Hannani supaya cepat sembuh. Risau bila anak tak sihat.


Ketika entri ini ditaip, Hannani sudah tidur setelah muntah :(


Yang menaip,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...