KDrama | Strong Girl Do Bong Soon | Strong Woman Do Bong Soon



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Isnin . 22 Julai 2019




Bersua kembali. Kali ni Cikgu Faiz tak sabar nak share satu lagi drama korea yang boleh dikatakan best giler. Lama dah tajuk ni ada dalam senarai watchlist Cikgu Faiz di VIU tapi tak tertengok sampai la drama ni mula ditayangkan di televisyen barulah Cikgu Faiz bersemangat nak tonton. Drama ini mempunyai 16 episod dan bergenre fantasi, aksi dan komedi romantik.


Drama berjudul Strong Girl Do Bong Soon atau Strong Woman Do Bong Soon ni boleh dikatakan heronya adalah perempuan di mana watak Do Bong Soon dilakonkan oleh Park Bo Young yang merupakan gadis super hero kerana mempunyai kekuatan luar biasa. Manakala heroin heroin pula dilakonkan oleh Park Hyung Sik memegang watak sebagai Ahn Min Hyuk dan Ji Soo memegang watak sebagai In Gook Doo



Park Bo Young sebagai Do Bong Soon


Strong Girl Do Bong Soon mengisahkan tentang seorang gadis bernama Do Bong Soon yang mempunyai kekuatan melebihi manusia biasa. Kekuatan luar biasa itu diwarisi daripada nenek moyangnya. Pada awalnya Do Bong Soon ingin menyembunyikan kekuatannya, tetapi disebabkan satu insiden, dia terpaksa menggunakan kuasa itu untuk membantu orang-orang dipersekitarannya daripada terus dibuli oleh mereka yang tidak bertanggungjawab. Insiden Do Bong Soon melawan gengster telah disaksikan oleh CEO syarikat permainan komputer iaitu Ahn Min Hyuk.



Park Hyung Sik sebagai Ahn Min Hyuk



Selepas kejadian itu, Ahn Min Hyuk menawarkan pekerjaan kepada Do Bong Soon iaitu menjadi bodyguard nya. Do Bong Soon sangat menyukai In Gook Doo iaitu rakannya sewaktu di sekolah tetapi Gook Doo telah mempunyai kekasih. Misteri bermula apabila beberapa orang gadis muda telah diculik. Pihak polis berusaha untuk mengesan penculik itu tetapi gagal.



Jo Soo sebagai In Gook Doo



Sehinggalah pada suatu malam Gyeong Shim (kawan baik Do Bong Soon) hampir-hampir diculik tetapi dapat diselamatkan oleh Do Bong Soon. Penculik itu berasa tercabar kerana dikalahkan oleh seorang gadis dan dia berazam untuk menangkap Do Bong Soon.


Macam mana? Best tak sinopsis dia? OST drama ni pon best best. Salah satu lagu Heartbeat. Memang tangkap cintan kalau dengar. Hihi. Selamat menonton. Sekian.


Yang menaip,
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...