Tukar Kad Pengenalan Baru dan Mykid Hannani



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Ahad . 13 Ogos 2017


Jumaat yang lalu, Cikgu Faiz berkesempatan juga untuk menukar kad pengenalan baru dan membuat mykid Hannani di Jabatan Pendaftaran Negara, Puchong Utama. Kad pengenalan Cikgu Faiz tu kalau korang tengok memang gambar dah berkurun lamanya. Kalau tak silap kad pengenalan tu Cikgu Faiz buat sebelum sambung belajar di maktab. Sekarang ni dah 11 tahun bekerja. Lama tak lama la kan.




Memang sukar dengan kad pengenalan lama ni terutamanya jika melibatkan urusan di bank kerana bila nak buat pengesahan ibu jari je mesti tak boleh nak detect terutamanya jari kanan. Haritu masa nak renew kad bank baru tu jenuh weh tekan tekan tak boleh. Huhu. Dah la ramai yang beratur masa tu. Sabar je lah. Encik Suami pon dah banyak kali suruh tukar tapi keadaan masa yang tak mengizinkan tapi alhamdulillah dipermudahkan juga akhirnya. Caj penukaran kad pengenalan baru hanya RM10. Kad pengenalan akan siap dalam masa dua minggu. Tak sabarnya....




Okey, alang-alang nak tukar kad pengenalan tu Cikgu Faiz buat terus mykid Hannani. Yang ni pon tak berkesempatan nak buat. Sibuk mengalahkan perdana menteri pulak. Hahaha. Umum mengetahui yang mykid telah diberhentikan pengeluarannya pada tahun 2013 iaitu pada tahun Hannani dilahirkan. Cikgu Faiz pon tak pasti sebab apa tapi tahun-tahun seterusnya ada kot. Tiada caj dikenakan untuk urusan mykid. Dalam masa dua bulan siaplah mykid ni. Fuhhh... lega rasanya bila dua urusan penting ni dah selesai. Sekian.


Korang dah tukar kad pengenalan ke? Hihi.


Yang menaip,

1 comment:

Mimi Azirah said...

Ic lama memg payah nak detect ibu jari.tergendala urusan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...