Selepas Cuti Berhari Raya



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Rabu . 22 Julai 2015


Bersua lagi. Setelah enam hari di bulan Syawal yang mulia ini barulah berkesempatan untuk mengemaskini aktiviti-aktiviti di blog ini. Sepanjang di akhir bulan Ramadhan yang lalu, Cikgu Faiz langsung tiada masa untuk membelek-belek blog. Ialah kan, nak dekat cuti sibuk mengemas bagasi untuk pulang ke kampung. Sampai di kampung pula dah sibuk dengan urusan di rumah. Takkan sibuk nak belek blog jugak. Huhu.


Alhamdulillah, hari ini juga Cikgu Faiz sudah mula bekerja setelah bercuti untuk beraya lebih kurang seminggu. Mood raya masih ada dan Cikgu Faiz sangat teruja untuk berjumpa dengan anak-anak didik. Huhu. Tetapi apakan daya, yang datang cuma sepuluh orang sahaja. Yang lain? Mungkin masih berada di kampung ibu bapa masing-masing.



Tak cukup dua orang sebab belum sampai lagi. Huhuhu. Bila dah tak ramai ni, murid-murid macam takde semangat je sebab biasanya ada 25 orang. Suasana memang cukup meriah tapi hari ini 10 orang ni macam mati kutu pulak. Hihi.



Untuk memeriahkan suasana yang agak suram maka terpaksalah Cikgu Faiz mengajak murid-murid ini ber selfie. Huhuhu. Barulah nampak sinar keceriaan di wajah masing-masing. Huhuhu.



Alhamdulillah... Lepas je habis kelas tadi, Cikgu Faiz terus membuat pemindahan duit raya anak-anak ke dalam akaun abang Hakim. Hannani masih tiada akaun jadinya Cikgu Faiz tumpangkan di dalam akaun abang dia. In Sha Allah semoga bertambah rezeki penderma duit raya ini. Semoga simpanan ini akan bermanfaat untuk anak-anak Cikgu Faiz. 



Sementara menunggu Encik Suami, Cikgu Faiz tidak melepaskan peluang untuk ber selfie. Sepanjang bulan Ramadhan yang lalu, Cikgu Faiz sangat jarang memuat naik gambar diri sendiri dan anak-anak. Kalau ada pon gambar bersama anak-anak murid.



Inilah biskut Dahlia hasil air tangan mak Cikgu Faiz. Tiap-tiap tahun memang tak pernah miss dengan biskut ni. Esok nak bawak pergi sekolah. Hihihi. Sekian.


Beraya di perantauan? Menarik jugak tu --> SINI


Yang menaip,

4 comments:

Syira Lokman said...

kenapa mesti baju bebudak warna pink ? lawa,,,

Jejari Menaip said...

Biasalah tu musim raya cg budak² masih belum ramai.. Mood raya katakan.. Hihihii...
Best tgk kuih raya tu...

wanie yahaya said...

salam perkenalan...silalah singgah & follow blog sy..tq..
http://diarihatiwanieyahaya.blogspot.com

Anum said...

selamat hari raya
maaf zahir dna batin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...