8
Orang Memberi Komen

12 Bulan Dalam Setahun

Assalamualaikum.


Selamat Hari Isnin semua. Hari pertama bekerja di minggu yang baru ni mesti ada rasa malas sikit kan. Biasa la tu. Dah dua hari bercuti mesti nak cuti lagi. Bersabar la wahai cikgu-cikgu sekalian. Tak lama lagi dah nak cuti panjang (cuti pon macam tak cuti je). Itu sudah menjadi lumrah bagi mereka yang bergelar pendidik.


Panjang pula celoteh Cikgu Faiz ye. Baiklah... Tanpa membuang masa, hari ni Cikgu Faiz ingin berkongsi bahan bantu mengajar bagi tunjang Sains dan Teknologi. Tunjang ini bukan sekadar mengajar murid berkaitan nombor tetapi juga bulan-bulan dalam setahun. Mari kita lihat apa standard kandungan dan standard pembelajaran bagi tajuk ini.


Standard Kandungan : (ST10.1) Memahami waktu dalam konteks kehidupan seharian.
Standard Pembelajaran : (ST 10.1.6) Menyatakan nama bulan dalam setahun.





Kalau ada yang berkenan dengan kad imbasan di atas boleh klik terus pada gambar dan tekan 'save'.

KLIK SINI sebagai tanda anda memberi sokongan terhadap blog ini :) Terima kasih.


With ♥..,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

Comments
8 Comments

8 orang comel dah komen:

CikNana said...

semangat nak belajar kalau macm nie..he

PinkUmmi said...

thanks sharing...memg berkenan sgt...sgt membantu mengajar anak anak nti

Nurul Faiz Bikers said...

@PinkUmmi
most welcome :)

shidaR said...

nice kak hehee :)

etuza said...

cantik kalender tu boleh buat BBM dalam kelas...

Anonymous said...

tima kasih sangat2 kpd ckgu kerana berkongsi bahan.terutama cam sya yg xde berkesempatan utk mmbina bahan sendiri utk murid2.semoga diberkati oleh allah dan terus dapat mmbina bahan yang bersesuaian.

Anonymous said...

klu ada bahan yg belajar masa lg best..

nur fatin said...

Salam...bley sy ty yg ni pengajaran budak tahun berapa..sbb sy nk amik topik ni untuk ngajar..thnks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...