Kuala Gandah, Lanchang, Pahang



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Rabu . 07 Januari 2015


Malam ni Cikgu Faiz nak up entri yang dah lama sangat terperap. Aktiviti bulan 12 baru-baru ini. Cuti sekolah jadi kerjanya asyik berjalan je. Huhu. Kali ini Cikgu Faiz dan Encik Suami membawa anak-anak melihat sendiri gajah secara LIVE.



Nama tempat tu Kuala Gandah yang terletak di Lanchang, Pahang. Untuk maklumat lanjut boleh tanya makcik google ya. Ini merupakan kali kedua Cikgu Faiz datang ke sini dan kali pertama bagi Encik Suami dan anak-anak.




Comel betul gajah dekat belakang tu sampai abang Faqih tak pandang kamera. Hannani macam biasa la. Dia memang tak mesra kamera. Huhu.




Kalau nak bagi gajah makan, makanan ada dijual di situ. Antara yang ada dijual ialah tebu, kacang dan lain-lain lagi. Tengok tu Hannani dengan beraninya memberi gajah makan. Hihi.




Jom selfie dulu tapi gajah tak pandang la pulak. Huhuhu.




Leka betul Hannani tengok gajah ye. Al maklum la pertama kali tengok. Huhu. Tak rugi datang ke sini sebab anak-anak suka.




Bergambar kenangan dengan gajah.




Hannani nak pegang gajah la bonda. Huhu. Tengok la muka dia suka je. Kalau abang takut-takut lagi dengan gajah. Hihi.




Tu dah kenapa pulak tu? Mata siap pejam-pejam.




Awal sangat sampai hari tu, kami bercadang nak tengok gajah mandi di sungai tapi apakan daya... Waktu mandi gajah pada jam 2 petang. Lama sangat nak tunggu kami terus pulang ke rumah. Huhu. Overall, Kuala Gandah ni best jugak sebab tempatnya simple sangat walaupun lokasinya agak ke dalam. Masuk pon percuma tak payah bayar pon. Cuma kalau nak mandi dengan gajah tu korang kena la datang awal pagi untuk booking tempat. Tentang bayaran untuk mandi bersama gajah tu tak pasti la pulak.


Kalau datang ke Kuala Gandah ni jangan lupa untuk membawa semua ahli keluarga korang ye. Sekian saja laporan pada malam ini.


Yang menaip,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...