0
Orang Memberi Komen

Taska Meneruskan Operasi Seperti Biasa Tetapi Bersyarat



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Rabu . 15 April 2015


Siang tadi Cikgu Faiz ada up entri mengenai taska Hannani yang ditutup semalam sehingga Jumaat ini kan? Semuanya kerana ada kanak-kanak yag terkena jangkitan wabak HFMD. Alkisahnya pulak, petang tadi kononnya nak ke taska yang berhampiran rumah ni. Nasib baik la tak keluar rumah lagi. Dah siap-siap dah nak keluar. Tergerak hati nak belek handphone dulu tengok-tengok ada mesej dari pihak taska yang mengatakan taska akan dibuka esok. Lega sangat bila taska nak buka esok (hari ni la tu) sebab dah tengah bulan kan. Faham-faham je la. Syukur sangat. Semuanya kerana ada ibu bapa yang meminta jasa baik pihak taska supaya meneruskan operasi pada esok hari (Rabu) kerana sukar untuk menguruskan anak-anak ketika mereka keluar bekerja. Jadinya Cikgu Faiz tak jadi la nak tumpangkan Hannani di taska lain.




Alhamdulillah sangat tapi ada syarat jika hendak menghantar anak sehingga Jumaat ini. Pihak taska tidak akan bertanggungjawab sekiranya anak-anak dijangkiti wabak HFMD dan kanak-kanak yang ada tanda-tanda untuk terkena HFMD tidak dibenarkan datang ke taska sehinggalah mereka bebas daripada wabak tersebut. Mudah-mudahan semuanya akan baik-baik sahaja. Insha Allah. Dah lama jugak HFMD menyorok. Tiba-tiba dia datang balik. Harap-harap Hannani akan baik-baik sahaja sepanjang di taska. Yang penting, pihak taska kena la mengambil langkah dari awal dengan memastikan persekitaran taska bersih dan pengasuh juga mengamalkan kebersihan yang sepatutnya. Sekian.


Yang menaip,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

Comments
0 Comments

0 orang comel dah komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...