Aktiviti Di Prasekolah 2016 | Itik 3D



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Rabu. 21 September 2016


Ini adalah entri yang dah berkurun lama. Tak dapat nak up di blog sebab masalah celcom hari tu. Masa tu idea memang mencurah-curah tapi internet pulak buat hal. Ini merupakan aktiviti di kelas Prasekolah Cikgu Faiz. Pada hari tersebut murid-murid membuat aktiviti fizikal dan estetika. Jom kita tengok murid-murid ini membuat itik 3D.



Mula-mula sekali, murid dikehendaki mewarnakan gambar itik tu cantik-cantik. Boleh ikut warna yang telah dinyatakan pada lembaran kerja. Kalau nak senang, buat satu contoh gambar itik yang telah siap diwarnakan.





Bila dah siap warna, murid boleh menggunting gambar itik mengikut garisan luar gambar. Untuk mengelakkan daripada salah faham, Cikgu Faiz akan tunjuk cara bagaimana nak menggunting gambar itik tersebut. Biasa la murid-murid Prasekolah ni kan. Kadang tu ada yang tersilap gunting.





Bila kita dah tunjukkan cara bagaimana nak gunting gambar itik tu barulah mudah untuk murid menjalankan aktiviti.





Bila dah siap gunting, Cikgu Faiz akan bantu mencantumkan bahagian itik supaya ianya menjadi seperti gambar di atas. Nampak macam itik sedang berenang di kolam.





Senang je kan. Bukan boleh buat di sekolah aje malah di rumah pon sesuai sangat untuk mengisi masa lapang anak-anak. Di sini Cikgu Faiz kongsikan juga lembaran kerja itik comel ni. Rasanya tahun lepas pon Cikgu Faiz ada buat jugak entri pasal itik ni. Budak-budak memang suka sangat kalau buat aktiviti macam ni. Selamat mencuba !


p/s : sumber gambar lembaran kerja dari google.


Yang menaip,

7 comments:

Mud Bahulu D'Qaseh said...

guna unifi cikguuu

Eeiou _ said...

Huaaaaaa bestnya mewarna XD

Mia Liana said...

cantik itiknya bila dah siap..

Nur Effa Shareen said...


bestnya.. pandai la pegang gunting tue.. hehe


Suis rahsia Yang Dapat Menghentikan Tangisan Bayi

Yowanda Erlangga said...

Kunjungan di sini :)
jangan lupa kunjungan baliknya ya Cara mengatasi anak susah makan dengan laperma platinum

hana hadi said...

lama xupdate blog nih..hehe

hana hadi said...

alololo...
Sekarang ni aktiviti semua google..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...