0
Orang Memberi Komen

"Nani Nak Makan Kek La Bonda"



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Selasa . 13 September 2016


Masih dalam mood raya walaupun hanya duduk di rumah. Sehari selepas Cikgu Faiz sampai di kampung, keesokan harinya pagi-pagi lagi Hannani dah mintak nak makan kek. Cikgu Faiz pon jawab la takde kek. Kalau nak sekejap lagi kita pergi beli kek. Hannani ni kita tak boleh nak cakap tidak, kalau dia nak tu mesti nak jugak. Huhu. Puas Cikgu Faiz cakap takde kek dia tetap nak jugak. Mulalah bonda rasa nak marah je ni. Lepas tu Encik Suami menyampuk, "kek tu kuih apam la tu". Laa....... kuih apam rupanya. Kek pula yang dipanggil. Huhuhu. 




Tengok la tu bukan main suka dapat makan 'kek'. Kuih apam tu pemberian daripada parent anak murid Encik Suami. Sambil tunggu Hannani makan 'kek', Cikgu Faiz pon membancuh sepaket ephyra. Bila Hannani nampak je Cikgu Faiz minum dia cakap, "jangan habiskan.....". Huhu. Nak menyelit jugak la tu.




Habis sebiji apam terus minum ephyra. Tinggalkan sikit pon takpe janji dapat minum. Hihi. Kadang-kadang tu dia buat tak tau aje. Kadang-kadang tu nak menyelit jugak. Ikut mood dia la.




Dah minum ephyra, mintak lagi sebiji apam. Suka betul nampaknya dengan kuih apam kembang ni. Memang patut pon Hannani suka sebab rupa kuih apam tu menarik sangat warnanya. Biasa la budak-budak kan memang suka warna warni macam tu. Habis makan dua biji apam baru la senyap. Takde dah nak mintak 'kek'. Hihihi.


P/S : Cikgu Faiz memang ada jual ephyra tu. Kalau nak tahu lebih lanjut tentang ephyra boleh whatsapp Cikgu Faiz di 012-9771902. WeChat dah lama berkubur.


Yang menaip,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

Comments
0 Comments

0 orang comel dah komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...