Kemas Rumah

Assalamualaikum dan selamat tengahari sume kawan2...

Hari ni aku cuti. Cuti hari ni digunakan dengan sebaik mungkin. Aku, suami dan anak lelaki kami yang berusia setahun 3 bulan memulakan operasi mengemas rumah. Mula2 aku ganti langsir. Lepas tu mengutip mainan anak yang bersepah di bawah dan celah2 sofa. Wah, bukan main banyak lagi mainan. Nampak lantai berhabuk aku sapu.

Lepas tu suami aku vakum celah2 sliding door yang telah banyak memerangkap habuk. Lepas tu sesi mengempiskan kembali rumah anak aku yang telah memakan banyak ruang di dalam rumah. Huhu. Sesi tu paling lama sebab bukan senang nak kempiskan balik rumah yang telah dipam bagai nak rak. Lepas tu susun atur sofa sebab dah bosan dengan susunan yang lama.

Lepas tu aku mengelap habuk2 yang melekat pada sofa, meja dan kerusi makan. Lepas tu sapu sampah. Dah selesai. Ingat nak mop lantai tapi nampak gayanya badan sudah kepenatan. Tunggu hari sabtu je la baru mop.


~inilah rumah yang telah dikempiskan~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...