Pendapat saya tentang filem 'Katerina'



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.


Cikgu Faiz baru je selesai menonton sebuah filem tempatan yang sememangnya ditunggu-tunggu iaitu 'Katerina'. Ramai yang cakap filem ni bosan. Tapi Cikgu Faiz rasa takde la membosankan. Cuma jalan ceritanya agak biasa dan seperti kata mereka-mereka di suratkhabar, filem ini hampir keseluruhannya sama dengan jalan cerita di dalam novel. Heh, Cikgu Faiz dah baca novel tu dan memang betul. Cuma ada sedikit yang lain. Tapi takpe. Bukan senang nak adaptasi dari novel ke filem kan.



google.com.my


Cikgu Faiz rasa Maya Karin telah membawakan watak Katerina dengan baik. Mula-mula tu bila dengan watak Katerina yang asalnya dilakonkan oleh Fazura, Cikgu Faiz rasa macam pelik sebab rasa macam tak best je bila Maya Karin yang membawakan watak tersebut. Ternyata, telahan Cikgu Faiz tidak benar sama sekali kerana sepanjang filem ini dimainkan, Cikgu Faiz tidak berganjak di dari depan laptop. Huhu. Ini pendapat Cikgu Faiz je. Lain orang, lain citarasa.


Ada part lawak yang menampilkan Ning Baizura yang terlantar sakit di hospital. Hehe. Yang tu memang tak boleh belah langsung. Huhu. Kelakar betul bila tengok Ning Baizura berlakon tadi. Huhu. Terus watak dia mati dekat situ jugak dan tak sempat nak buat apa-apa.


google.com.my


Walaupun ramai yang mengatakan bahawa filem ini tidak best, Cikgu Faiz tetap berasa sebak apabila menontonnya tadi. Huhu. Pertama masa part Katerina ternampak Kasyah dan Athirah di dalam LRT. Tak tahu la tiba-tiba je bergenang air mata ni. Huhu. Lepas tu masa Athirah sakit dan meninggal lagi la sedih. Huhuhu. 


Watak yang paling menyampah sekali ialah Hisyam yang dibawa oleh Bront Palare. Eee... rimas betul la tengok Hisyam yang suka marah tak tentu pasal. Lepas tu asyik kelam kabut je. Penat Cikgu Faiz tengok. 


Keseluruhannya filem ni tidaklah mengecewakan sangat. Bagi Cikgu Faiz la. Hehe. Lepas ni nak tunggu sambungan novel ketiga pulak. Sekian.


KLIK SEKALI JE


Yang benar,

7 comments:

jaakechik said...

citer ni best gak la sbb ada romance and sedihh... cuma x puas hati sbb sumenya mati...sian kasyah...hehe

nikkhazami said...

belum tengok lagi filem ni.. orang kate best...

anyways, jemput singgah ke blog saya dan kalau sudi click g+1 pada entry http://nikkhazami.blogspot.com/2012/11/iphone-5-gadget-impian.html

tq.. have a nice day. :D

Unknown said...

baru tengok semalam....cdla...ok gak...xla menghampakan...

intanfirdaus247 said...

selamat malam ckg faiz..:) maaf tau kak intan datang terjah lewat...ada hal sikit..:)

hnahdy said...

best jugak filem ni

Mimie said...

de kuar kat youtube tp tak dan nak download

sHaRiNa eLyaNa said...

nnt ja nak tgk..tgu movie dr kwn heheh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...