Birthday Faqih

Hari ni merupakan hari yang amat menggembirakan. Sebab apa? Sebab hari ni adalah hari guru. Bukan tu saje hari ni juga adalah hari lahir anak sulung aku yang tersayang Faqih Hakim. Alhamdulillah, hari ni genab la usia Faqih setahun.

Abis je skolah tadi aku tak sabar2 nak tunggu ayahanda bikers. Aku nak ajak ayahanda beli kek utk anak kesayangan kami. Naik je kereta aku kata nak beli kek harijadi Faqih. Ayahanda tanya nak beli kek apa. Aku terus menjawab 'secret resipi'. Kamu menuju ke IOI Mall utk ke kedai secret resipi. Akhirnya kek berharga RM75 berjaya menjadi milik kami.


Dah dapat kek, kami masuk ke dalam IOI utk mencari permainan 'party' utk Faqih dan budak2 yg akan bertandang ke rumah ptg nanti. Cari punya cari akhirnya dapat juga. Sesudah itu kami membelek2 mainan yg terdapat di situ. Aku membeli sebeg lego berwarna-warni utk Faqih.

Destinasi seterusnya adalah KFC. Yeah ! Byk gak yg kami borong kt kfc. Sumenya utk tetamu yg hadir.


Jam 5.30 ptg, aku dan Faqih meniup lilin tapi Faqih tak pandai tiup. Akhirnya ayahanda yg tiup. Lepas tu Faqih makan kek, kentang lenyek dan nugget kfc. Suka btl Faqih makan. Dia paling suka nugget. Lepas kenyang, Faqih main mainannya dengan senyap. Dah se`eh la tu.







Nak tau tak, dengan tiba2 Faqih berjalan. Terkejut beruk aku tgk. Gembira tak terkata. Seronok sgt2 bila tgk Faqih dah boleh berjalan sendiri. Faqih memang buat bonda tersenyum hari ni. Sayang Faqih sgt2. Muah !

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...