Hijabey 2015 Di IDCC Shah Alam



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Ahad . 05 April 2015


Petang tadi Cikgu Faiz pergi ke event Hijabey 2015 yang diadakan di IDCC Shah Alam. Tujuan utama ke situ dah tentu la sebab tudung aidijuma tu. Hihihi. Excited giler nak pergi sebab nak dapatkan koleksi terbaru tudung aidijuma yang hot tu. Tapi sayang seribu kali sayang sebab sampai je dekat sana nombor giliran dah habis. Ini bermakna Cikgu Faiz tak dapat beli la. Huhuhu. Sadis sangat rasanya. Cikgu Faiz tengok stok ada lagi walaupun tak banyak tapi kenapa tak boleh beli pulak ye? Timbul kemusykilan di situ. Akibat stress sebab tak dapat beli tudung kesayangan maka Cikgu Faiz memborong beberapa makanan ni. Huhu.




Antara yang dibeli makanan yang dibeli di event tersebut. Ada jeruk mangga asam boi, sambal hitam menangis (Cikgu Faiz makan tak menangis pon. huhu), sambal goreng sedap, lasagna, roti sosej dan spegeti. Untuk pengetahuan korang, roti sosej dan spegeti sudah selamat dimakan di sana. Huhuhu. Bengang punya pasal sebab tak dapat beli tudung maka isi perut la jawabnya. Huhuhu.


Masa dekat event tu ada juga artis tempatan seperti Encik Mimpi dan Anita Baharom. Ingat nak bergambar dengan Encik Mimpi tapi ramai la pulak tak sanggup nak tunggu dah sebab bengang. Gambar suasana event pon tak dapat nak ambik sebab bengang punya pasal la. Huhu. Antara aktiviti yang ada dekat situ termasuklah pertunjukan fesyen dan pertandingan mewarna untuk kanak-kanak. Ingat nak suruh abang Faqih masuk mewarna tapi dah tak sempat.


Event Hijabey tu sampai hari ni la. Kalau korang yang belum berkesempatan nak pergi tu boleh la pergi ye. Rasanya bila hari terakhir ni mesti ada jualan murah. Huhuhu. Dah nama pon hijabey mestilah banyak tudung, jubah dan skirt labuh yang dijual di situ. Telekung pon ada tau. Makanan tu sampingan je. Ye la... Bila dah sibuk shopping sakan tu mesti korang rasa lapar jadi tak perlu bersusah payah nak keluar dari tempat tu untuk mencari makanan. Dalam dewan tu pon dah ada bermacam makanan yang dijual.


Yang tak bestnya booth aidijuma tak buka dah. Semalam last. Adoi. Melepas lagi nampaknya. Terpaksa la tunggu online punya. Huhu. Nasib nasib. Sekian.


Yang menaip,

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...