1
Orang Memberi Komen

Pertandingan Reka Cipta Bahan Inovasi Guru Prasekolah



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Khamis . 25 Jun 2015


Pagi semalam telah diadakan Pertandingan Reka Cipta Bahan Inovasi Bagi Guru-Guru Prasekolah peringkat daerah Petaling Perdana. Pertandingan tersebut telah diadakan di SMK Seksyen 18 Shah Alam. Ini merupakan aktiviti yang wajib disertai oleh semua guru prasekolah sama ada secara individu atau berkumpulan. Cikgu Faiz memilih secara berkumpulan. Pada hari tersebut wakil kumpulan sahaja yang datang untuk membentangkan bahan yang telah dibuat.







Inilah bahan inovasi dari kumpulan Cikgu Faiz. Nama kumpulan kami 'PU CREATIVE'. PU tu bermaksud Puchong Utama. Hihi. Simple je bahannya. Inovasi ini diberi nama 'Roda Pintar'. Kami cuma perlu membina tapak roda pintar sahaja kerana semua kad-kad yang digunakan memang dah ada di kelas Cikgu Faiz. Cikgu Faiz cuma beli gam uhu je. Barang-barang lain semua guna yang dah sedia ada. Jimat tak jimat la kan. Huhu.



Kad imbasan ni memang dah lama Cikgu Faiz siapkan sebab memang nak guna dalam kelas. Hihi. Nasib baik ada kad ni. Kebetulan printer buat hal pulak tak dapat nak print bahan. Guna yang ni je. Senang. Huhu.



Suasana sebelum pertandingan bermula. Semua sedang sibuk menyusun atur bahan inovasi masing-masing. Cikgu Faiz memilih untuk duduk diam diam sebab hati ni dah mula rasa tak tenang. Huhu. Biasa la. Nerves. Hihi.



Sebaik sahaja pertandingan dimulakan. Juri menilai inovasi peserta individu dahulu. Berdebar-debar rasanya jantung ni. Huhu.




Semakin menghampiri nampaknya. Tiba-tiba rasa seram sejuk. Padahal cuma cerita pasal bahan je. Bukan ada apa pon tapi takutnya bukan main lagi. Huhu.




Alamak !! Dah nak dekat la. Huhu.




Bahan inovasi yang bertemakan aiskrim.




Sampai juga giliran Cikgu Faiz. Mula-mula tu memang gugup tapi bila dah asyik bercakap tu baru okey sikit. Hihi.




Roda Pintar ni bukan sahaja untuk mengenal ABC tetapi boleh digunakan untuk mengeja perkataan dan mengajar tajuk bertema. Bila dah selesai giliran Cikgu Faiz barulah bersemangat nak tengok kawan-kawan punya bahan. Kalau tak duduk je sebab nerves punya pasal. Huhu. Ini antara bahan-bahan inovasi yang Cikgu Faiz sempat rakamkan gambarnya.












Yeay... terus dapat sijil. Ini yang penting. Hihi. Sebagai bukti penyertaan. Huhuhu.




Baru ada mood nak selfie. Kihkih.



Ini merupakan pemenang bagi kategori berkumpulan. Tempat ketiga.



Pemenang di tempat kedua. Memang gigih la nak buat minion ni. Tapi takpe. Berbaloi sebab sangat menarik dan macam-macam aktiviti boleh buat dengan minion ni. Tahniah !!! Tempat pertama dan pemenang kategori individu tak sempat nak ambik gambar. Hihi. Tamat sudah satu bab. Lepas ni akan ada aktiviti lain pulak. Huhu. Sekian.




Yang menaip,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

Comments
1 Comments

1 orang comel dah komen:

Cikna said...

Tahniah ye.... Cikna pun jenis debar kdng2 nk tggu no kat pjbt pos pun debar cam nk meletup Dada....;-/

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...