Masak ke beli?

Assalamualaikum dan selamat menjalani ibadah puasa pada hari yang ke 2. Salam sejahtera juga diucapkan kepada mereka yang bukan Islam.

Hey hey hey.. ! Lemaunya aku rasa hari ni. Mate pedih tanda tak cukup tido. Mane taknye, pagi tadi hp aku kejut aku seawal jam 4.45 pagi. Wow ! Lebih awal daripada biasa. Slalu bangun kul 5, ni lagi la awalnye. Tapi takpe. Demi bulan yang mulia ini aku tetap gagahkan diri untuk bangun walaupon berat sangat nak tinggalkan toto pink aku tu. Hahaha...

Sekarang jam baru menunjukkan ke angka 1.30 tengahari. Ada lebih kurang 6 jam je lagi untuk berbuka puasa. Hari ni aku masih berkira-kira samada mahu memasak atau beli di bazar. Tapi tapi tapi... aku rasa lebih baik aku masak je hari ni. Ntah... tibe2 je mood memasak tu datang.

Nak masak ape ek... ? My hubby kate semalam nak masak kari daging. Hmmm.... ok gak tu. Sayur kubis pon ade leh wat ulam... Huissshhh... menarik sangatla tu. Ulam pulak sejuk2 dari dalam peti ais. Goreng bergedil lagi. Heheh...

Air pulak? Hmmm... boleh pilih samada mau laici ataupon oren twister. Memang dah tersedia kat dalam peti ais jugak. Tinggal tuang dan letak ais je. Hah, ok la tu kan. Menu petang ni kari daging, bergedil, ulam kubis dan air oren / laici ais.

Fuhhh... ni yang wat tak soba nak berbuka ni.


4 comments:

qila said...

simple tp sedap 2...qila pn msk jer..xnk membazir...klu nk beli pn kueh2..2 pn kdg2 kueh pn qila buat klu da msa...

Dingdang said...

wah, rajin banget tu.
tetibe je last minit menu leh bertukar. huhu

kakngah said...

petang ni plan nk buat pau inti kacang merah..
:P

Dingdang said...

sangat menarik kak ngah :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...