Cuti Sekolah Berkampung Di UPSI



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Selasa . 15 Mac 2016


Alhamdulillah semester baru PJJ Cikgu Faiz sudah pon bermula. Sabtu lepas bermulalah kelas yang pertama untuk semester 9 ini. Anak-anak macam biasa akan tinggal di Bentong dan Cikgu Faiz akan bertolak dari Bentong untuk ke UPSI. Kali ini Encik Suami jadi driver merangkap bodyguard Cikgu Faiz. Hihihi. Untuk semester kali ini ada 6 subjek iaitu :

Fonetik dan Fonologi Bahasa Melayu
Tatabahasa Bahasa Melayu Sekolah Rendah
Kesihatan, Keselamatan dan Nutrisi
Psikomotor dan Pergerakan Kanak-Kanak
Mathematics For Young Children
Prinsip Pengajaran Penulisan




Cakkk ! Sebelum pukul 2 petang Cikgu Faiz dah tercongok dalam kelas. Kelas bermula pada pukul 2 petang. Masa ni baru ada 3 orang termasuk Cikgu Faiz. Huhu. Tapi tak ramai lagi best sebenarnya sebab senang sikit nak fokus. Hihihi. Kelas pada hari tersebut merupakan subjek Prinsip Pengajaran Penulisan.




Sebelum masuk kelas sempat jugak beli Pirate Coffee dekat Tanjung Malim ni buat ubat mengantuk. Hihi. Cikgu Faiz memilih vanilla coklat tapi macam kurang sejuk sangat sebab ais tak banyak macam selalu beli dekat Puchong tu. Hihi. Padahal bagus la tak banyak ais kan. Huhu. Saiz besar ni RM6.




Kelas telah bermula. Ada lebih kurang 17 orang je hari tu. Bincang-bincang sekejap pasal assignment dan forum lepas tu dah boleh balik. Hihi. Sempoi sangat kelas yang penting dah tahu apa nak buat dengan assignment. Syukur subjek ni ada satu je tugasan dan yang selebihnya kena jawab forum. Itu pon kalau nak markah lebih. Kalau tak nak markah tak payah jawab la. Hahaha. Cikgu Faiz nekad semester ni nak pulun jawab forum sebab semester yang lepas-lepas banyak tak jawab rasa rugi sangat. Huhu. Nak buat macam mana kalau dah tak nak dengar nasihat kan dah rugi. Huhu. Nasib baik la pensyarah ni okey sangat sangat siap bagi subtopik untuk masuk dalam assignment kitorang. Terharu sangat tau. Huhu. Rasa lebih yakin dan bersemangat untuk meneruskan PJJ ni sampai habis. Dulu, Cikgu Faiz pernah putus asa dan rasa nak berhenti je dengan PJJ ni. Sebab apa? Nanti la Cikgu Faiz cerita ye. Dah panjang sangat ni. Okey, jumpa lagi di lain entri. Sekian.



Yang menaip,

1 comment:

Cik Yaya said...

sempat lgi cikgu 'berpirate' dulu ye..hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...