Sedap Ke Kuih Karipap Tu?



Assalamualaikum.


Hai, Selamat Hari Isnin semuanya. Happy Chinese New Year. Di saat entry ini ditaip, suasana di rumah saya teramatlah bingit. Bukan rumah di Puchong tapi rumah di Bentong. Semalam saya bersama suami dan anak telah selamat sampai di kampung saya. Leganya dapat balik kampung. Balik-balik je jiran India selang sebuah rumah ni buat kenduri pulak. Habis bergendang la mereka semua. Huhu. Sabar je la.


Okay dah... kang tak pasal-pasal lari tajuk pulak. Ni nak tanya, siapa-siapa dekat sini yang pandai buat kuih karipap? Saya? Tak pandai pon. Cuma tau makan je. Huhu. Setakat salin resipi tu boleh la, buatnya entah bila. Hihi.


Cuba tengok gambar di bawah...


karipap ni mak saya yang buat. Mak saya ni kalau bab-bab kuih ni memang nombor satu la. Anak dia je yang tak reti-reti nak buat kuih. Huhu. Ini karipap pusing. Saya rasa mesti semua orang sukakan karipap pusing ni sebab ianya rapuh apabila dimakan semasa panas.




ha, yang ini pon mak saya jugak yang buat tapi kat bahagian tepi tu saya yang kelim. Hihi. Amacam? Okay tak saya kelim karipap? Semuanya saya yang kelim sampai sakit tulang belakang ni ha. Ibu jari ni pon sakit sebab dok tekan-tekan je. Hihi.




Korang pulak selalu tolong mak buat kuih apa ya? Cuba cerita sikit. Saya pon nak tau jugak :)

4 comments:

Cikgu Ma said...

karipap?????/

waa, feveret saya...tap tak pandai klim dgn tangan..bese kepit dengan acuan jerr...

**tak la sedap mana masakan saya, tp setakat mengeyangkan tu boleh la..hehe

Nurul Faiz Bikers said...

@Cikgu Ma
acuan pon okay pe. hihi.
kalau dah makan sampai kenyang tu confirm sedap punye. hehe..

ieyza afieyna said...

suka jugak karipap.. expcially karipap sardin... nyum2..

suka jugak klim kripap ni. hehe

Nurul Faiz Bikers said...

@ieyza afieyna
karipap sardin memang sedap kan?
kena pulak minum dengan kopi o..
hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...