Sekinchan Ikan Bakar :)



Assalamualaikum.


Hari ni Cikgu Faiz mahu update pasal jamuan petang yang telah ditaja sepenuhnya oleh Encik Suami. Kami telah memilih Restoran Sekinchan Ikan Bakar tempat untuk menjamu selera. Rasanya ini kali yang pertama dan yang terakhir kot makan dekat sini. Kenapa? Sebabnya Cikgu Faiz rasa restoran ini agak mahal berbanding dengan restoran-restoran biasa yang lain. Saje je nak cuba makan dekat sini sebab selalu asyik lalu je. Dalam hati tertanya-tanya jugak sedap ke makanan kat kedai ni. Bila dan cuba baru tau macam mana kan.


Yang tak bestnya masa makan lala tu susah betul nak dapat isi. Pinggan Cikgu Faiz hanya penuh dengan kulit lala je. Huhuhu. Apa-apa pon terima kasih kepada Encik Suami kerana sudi belanja makan :)



Untuk minuman, Cikgu Faiz memilih air epal asam boi. Manakala Encik Suami memilih air epal dan laici kang.




Menu kailan ikan masin (kalau tak silap), lala, udang masam manis.




Tidak ketinggalan ialah menu ikan pari.




Sambal untuk dicicah dengan ikan. Nyum nyum..




Faqih makan tak banyak pon. Huhu.




Faqih dan abah tengok cite Upin Ipin. Sempat jugak tu..




Pose daripada Encik Suami bersama laici kang kegemarannya..




Habis licin air epal. Memang sedap. Macam jalan-jalan cari makan pulak. Hehe..



With ♥..,

6 comments:

Sally Yatiey said...

Sedapnyaaa makanan kat entry ni. hehe ^_^

~~oOpEt~~ said...

sedapnya ikan pari.. terus lapar tgok pari cf :D

yus zana said...

cikguleb pun penah makan SIB ni kat area sri gombak...mmg agak mahai la.....dan mmg tak penah dah masuk lagik

Nurul Faiz Bikers said...

@yus zana
bila dah tau harga baru tak terasa nak mn kat situ dah.

oopet : mabeles.

sally : nasib baik ada orang nak belanja. hehe.

shida'R said...

wahhh kak sedapppnyer ^_^

Nurul Faiz Bikers said...

@shida'R
memang sedap. tapi setahun sekali je kot. hehe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...