FIRST DOODLE

Assalamualaikum. Selamat tengahari sumer. Dah lunch? Kalau dah baguslah.

Semalam aku try la wat doodle guna tutorial sorg blogger ni. Tutorial dia ok, senang faham. Cuma satu je aku konfius.. Cuba korang tengok gambar doodle yang aku buat di bawah ini. Nampak tak anak panah yang aku tunjukkan di bahagian doodle yang telah dilukis? Empat bahagian tu aku konfius skit la. Dia suruh lukis guna pen tool. Aku dah wat tapi kenapa garisan tu tak jadi melengkung ye? Last2 aku biar je camtu. Huhu. Lepas ni kna try lagi la.


Gambar ni ada banyak sangat kekurangan. Maklum la first doodle. Line hitam pon tak clear. Mata dan mulut je yang clear. Kena baiki lagi ni. HIHI.


Ape ape pon terima kasih kepada Encik Hafizzi Aziz kerana membuat tutorial doodle ini :)


Pada yang nak blaja wat doodle tu boleh la terjah blog dia ok.

8 comments:

FIZGRAPHIC said...

hihi..guna pen tool tue..
klik pertama kan..pastue klik yang kedua jangan lepas mouse..
kita stay jari jgn lepas n ejas la kiri or kanan..
automatik akan lengkung..
kita ejas lah nak lengkung mcmana..
just jgn lepas jari ja masa klik kedua tue..
baru dapat lengkungnya..

Dingdang said...

@Hafizzi Aziz

owh... mcm tu ye.
takpe, nanti sy cuba lagi.
TERIMA KASIH CIKGU !

Tengku Puteri said...

emm..sy nk terang tak pndai lak cara sy..huhuhu...kalau sy nk buat melengkung..sy akan buat titik 1 dekat bucu pertama dan titik kedua di bucu ke dua..pastu add titik dekat tengah2 line bagi titik 1st dan 2nd tuh...pastu tarik titik ke tiga tuh ke bwah..maka jdi lah melengkung...huhu...

Dingdang said...

@Tengku Puteri

ermm... tuto tu sy dah cuba tapi tak bape paham. nanti sy tengok balik :)
CUBA JAYA !

Wan_hazel said...

comel..kalau wan wan guna shape je wat bentu tu dan leap tu padam...

Dingdang said...

@Wan_hazel

kita tak reti wat sendiri.
kena tgk tuto baru leh wat.
hikhik..

Wan_hazel said...

kat blog wan ade tutorial wat doodle nie...klik je icon tuto tu...cari yg bawah bhgian adobe photoshop

Dingdang said...

@Wan_hazel

ok :)
nanti kita tgk.
kena tunggu masa yg sesuai br leh wat doodle ni...
tq wan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...