0
Orang Memberi Komen

Sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah Tahun 2015



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Jumaat . 29 Mei 2015


Semalam iaitu pada hari Khamis telah diadakan sambutan Hari Guru Peringkat Sekolah. Bukan main seronok lagi murid-murid kerana dapat bersama-sama meraikan Hari Guru. Cikgu apatah lagi. Gembira apabila dihargai setahun sekali. Tak kisah la orang nak cakap syok sendiri tapi bagi Cikgu Faiz masa inilah cikgu nak bergembira bersama anak murid. Tak gitu. Cikgu sahaja yang memahami keadaan ini.


Okeylah, tanpa membuang masa jom kita layan gambar-gambar di sepanjang berlangsungnya majlis sambutan Hari Guru semalam.



Masa ni murid-murid Prasekolah baru nak bersarapan pagi. Sebelum pergi dewan kena la isi perut dulu nanti ada pulak yang mengadu lapar. Huhu.




Semua dah tak sabar nak pergi dewan tu sampai ada yang tak nak makan. Huhu.




Kalau tahun 2014 dulu, tema pakaian untuk sambutan Hari Guru ialah bertemakan 'Back To School' tapi pada tahun ini temanya ialah pasukan bola sepak kegemaran. Haha. Agak-agak jersi pasukan mana yang Cikgu Faiz pakai tu? Hihi.




Yeayyy.... dah sampai dewan. Semua murid dari tahun 1 dan 6 berkampung di dewan terbuka sekolah.




Seronok sangat sampai tak peduli dah cikgu nak ambik gambar. Huhuhu.




Ramai kan. Gamat tak gamat la suasana bila dah ramai-ramai macam ni. Huhu. Takpe. Cikgu juga adalah pengawal keselamatan okey. Hihi.




Cikgu-cikgu lelaki sedang sibuk menggantung belon. Cikgu Faiz memang tak la kalau dengan belon ni. Kirim salam aje ye. Buat terkejut je nanti bila meletup. Huhu.





Dapat jugak la menggondol anugerah semalam. Hahaha. Dah macam anugerah oscar je. Siap ada penyampai anugerah lagi. Huhu. Trofi je takde. Takpe. Sijil ni nanti boleh letak dalam frame gambar dan simpan sebagai kenangan bila dah pencen nanti. Hikhik.




Bila murid-murid dan balik baru la bermula jamuan dan pertukaran hadiah. Memang mendebarkan sebab tak tahu dapat hadiah apa. Huhu.




Menggoda tak tembikai tu. Ini lebihan tembikai masa acara sukaneka. Tak habis dan dibawa ke jamuan pulak. Oppsss... acara makan buah tembikai sampai lebam. Hihi.



Haa.... ini hadiah pertukaran daripada Cikgu Faiz yang berupa tupperware. Memang syok kalau dapat tupperware ni. Macam-macam makanan boleh isi. Hihi.




Ini yang Cikgu Faiz dapat. Tray untuk buffet. Ini macam nak suruh Cikgu Faiz masak je. Kali kedua dapat tray ni. Hihi. Senang tak payah nak beli lagi. Huhu.




Antara hadiah yang Cikgu Faiz dapat. Kebanyakannya adalah tupperware. Hihi. Favourite cikgu tu tupperware. Mihmih. Hot chocolate pon ada. Huhu. Terima kasih anak-anak murid yang sudi bagi hadiah dekat Cikgu Faiz yang garang macam singa ni. Hahaha.




Ini antara hadiah yang paling unik sekali. Fridge magnet bergambar. Huhu. Terima kasih sekali lagi. Walaupun murid-murid Prasekolah tak dapat membaca blog Cikgu Faiz ni tidak mengapa. Mungkin satu hari nanti akan ada yang terjumpa cebisan entri Hari Guru ini yang akan mengingat kembali detik-detik suka dan duka ketika pernah menjadi anak didik Cikgu Faiz. Masa tu mungkin semua sudah menjadi dewasa dan Cikgu Faiz pula dah pencen. Huhu. Sekian.


Yang menaip,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

Comments
0 Comments

0 orang comel dah komen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...