2
Orang Memberi Komen

Topeng Buah Manggis



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Jumaat . 22 Mei 2015


Kali ini Cikgu Faiz nak kongsikan gambar-gambar anak murid yang begitu seronok sekali sebab dapat bawak balik topeng buah manggis. Huhu. Ini dua minggu lepas punya aktiviti. Heh, biasa la Cikgu Faiz memang suka up cerita yang dah basi ni. Huhu. Pada hari Jumaat kalau tak silap, pagi tu Cikgu Faiz dah jalankan aktiviti membuat topeng manggis ni.



Bukan main bersemangat lagi budak-budak ni melukis, mewarna dan menggunting gambar manggis tu. Huhuhu. Cikgu Faiz siap cakap lagi, siapa warna tak pekat dan tak rata cikgu tak nak tampal topeng dia dekat papan kenyataan. Huhuhu. Biasa la kadang-kadang budak ni nak cepat siap je. Bila dengar je cikgu dia cakap macam tu mula la masing-masing mewarna dengan tekun dan berhati-hati.




Ini merupakan topeng yang pertama murid-murid ni. Itu yang teruja sangat tu. Cikgu Faiz cuma tolong gunting bahagian mata dan menampal lidi di bahagian belakang topeng. Bab melukis, mewarna dan menggunting semua murid-murid yang buat. Cikgu Faiz mintak diorang lukis hidung, mulut dan kening. Bila semua dah siapkan topeng masing-masing, Cikgu Faiz suruh simpan dalam laci. Setiap murid akan diberikan laci masing-masing iaitu tempat untuk menyimpan buku dan hasil kerja mereka.


Seterusnya aktiviti pembelajaran diteruskan lagi. Heheh. Kali ni Cikgu Faiz siap cakap, siapa yang tulisan tak cantik dia tak boleh bawak balik topeng. Huhuhu. Biasa lah cikgu ni kena psiko sikit. Bila dengar je cikgu cakap macam tu masing-masing akan menulis dengan kemas dan berhati-hati. Huhuhu. Pendek kata, semua kerja pon kena kemas sebab nanti tak dapat bawak balik topeng buah manggis. Hahaha.




Tiba aktiviti yang terakhir sebelum kelas tamat. Siapa yang dah siap kerja boleh beratur dan boleh bawak balik topeng masing-masing. Yang belum siapkan kerja tu apa lagi, cepat-cepat la diorang siapkan. Hahaha. Psiko lagi cikgu. Aiii, dah macam-macam rupa topeng manggis dah. Mana satu nak pilih untuk ditampal di papan kenyataan ye? Akhirnya Cikgu Faiz memilih satu topeng murid yang memakai baju pink tu. Huhu. Itu je yang nampak menyerlah. Yang lain-lain tu masih boleh diperbaiki lagi. Semua pon cantik. Sekian.


Yang menaip,

Membaca Amalan Mulia. Kalau Suka Tekan LIKE dan DONATE.

Comments
2 Comments

2 orang comel dah komen:

Zana Hassan said...

Mesti seronok dorang dpt bw blik..nnt ckp kat mama kat skola tadi kita kita buat ini..hihi..teringat msa anak buat topeng kucing :)

trah zain said...

teringat pulak zaman kecik2, seronok buat benda2 camni,,haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...