Rambutan oh Rambutan !



Assalamualaikum.


Hai, good morning everybody. Takkan tido lagi kot. Bangun la. Jom layan entry Cikgu Faiz ni sekejap.


Pada hari Rabu yang lalu, Cikgu Faiz pergi ke kebun untuk mengutip dan mengait buah-rambutan untuk di bawa pulang ke rumah mertua. Masa tu Cikgu Faiz pergi dengan Encik Suami dan adik. Rupanya bukan senang ya nak mengait buah rambutan kat atas pokok tu. Dah la galah kat situ panjang sangat jadi agak sukar untuk mengait buah disebabkan galah itu agak berat.


Atas daya usaha suami Cikgu Faiz akhirnya berjaya juga kami mengumpul buah rambutan satu plastik sampah. Tak penuh pon plastik tu tapi bagi cikgu ianya sudah memadai. Masa suami kait buah, Cikgu Faiz buat apa pulak ya? Ha, dah tentu la jadi pengutip buah rambutan yang jatuh. Hahaha.


Cuba layan gambar kat bawah ni. Maaf la, posisi gambar kurang menarik :)




panjang betul galah ni. dah la panjang, berat pulak tu.




jolok, jangan tak jolok ya.





geramnya tengok buah rambutan kat atas pokok ni.





kenapa pulak tu?





syukur alhamdulillah. dapat la daripada takde.





p/s : lupe nak snap gambar sebijik durian yang gugur aritu :p


Sekian.


Ingin memiliki bentuk badan yang cantik? TENGOK NI.

6 comments:

katak comel said...

send some for me k..ehehe

mielajasmin said...

sedap nyer! nak sket :)

lily amani said...

hi cikgu faiz . nak rambutann sikitt

fiezah91 said...

wah rambutan! nak sikit. hehe

Hassan said...

Salam Sejahtera ..
Blog yang menarik ~~~

Princess Nur said...

sedapnya rambutan!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...