Bahan Bantu Mengajar Baru



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.



Selamat pagi semua. Entri kali ni Cikgu Faiz nak cerita tentang aktiviti setelah sesi persekolahan dibuka. Minggu pertama tu tak buat apa sangat sebab sibuk dengan persiapan untuk menduduki peperiksaan. Minggu kedua dan ketiga ni baru la kembali bersemangat untuk menukar kad-kad imbasan yang menjadi hiasan di dinding dan pintu kelas. Ahaks. Semua tempat pon kalau boleh nak tampal dengan kad-kad yang menarik dan berwarna-warni. Hehe. Baru la ceria kelas Cikgu Faiz tu. Nak mengajar pon bersemangat je.


Kad suku kata boboiboy di bawah ini Cikgu Faiz dah tampal di pintu masuk kelas. Sebelum ni kad nama 12 bulan dalam setahun. Oleh sebab kad itu sudah pudar, maka Cikgu Faiz terpanggil untuk menggantikan kad itu dengan kad di bawah ini. Hehe. Senang je nak buat kad ni sebab clip art gambar sudah ada cuma kena letakkan perkataan je. Lepas siap tu print dan gunting dulu. Dah gunting, baru laminate dan gunting lagi. Memang panjang proses untuk menghasilkan kad ini. Tapi hasilnya okey la jugak kan. Hehe.



Gambar agak kusam sebab guna handphone je. Hehe.






Gambar abc di atas ni pula Cikgu Faiz ambil di internet je. Kebetulan ada, apa lagi laju je tangan ni nak download. Haha. Cikgu Faiz cuma print, gunting, tampal di atas kertas oren, gunting, laminate dan gunting lagi. Hehe. Banyak betul nak kena gunting. Kad ini belum sempat untuk ditampal kerana Cikgu Faiz masih tercari-cari ruang yang sesuai untuk menampalnya. Huhuhu. Sekian.




Yang benar,

3 comments:

puteri kasih said...

menarik..uwaaa tetiba rindu zaman mengajar budak-budak dulu :(

Shida Radzuan said...

kalo buta falsh card tu kan..kalo letak kartun2 yg dorg kenal mmg suka dorg belajar :)

Mimie said...

bagus kad tuh de boboiboy skali.budak2kan suke katun2 mcm tuh..anak2 sy suke upin dan ipin..so,kne fikirkan sesuatu nih..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...