Entri Bergambar - Zoo Melaka

Assaamualaikum.


Selamat Hari Rabu semua ! Cuti ni pergi mana je? Semalam Cikgu Faiz berjalan-jalan di Zoo Melaka. Nasib baik cuaca okey. Panas je. Cuma masa nak balik tu hujan turun dengan lebatnya tapi sekejap aje. Korang dah pergi Zoo Melaka? Kalau belum tu cepat-cepat la pergi sebab tempat tu menarik jugak. Sementara cuti sekolah ni kan? Tapi semalam memang ramai sangat orang yang berkunjung ke sana. Harga tiket murah je RM10. Faqih paling best sebab masuk percuma. Hehehe.


Kalau tahun lepas Cikgu Faiz dan suami bawa Faqih ke Zoo Negara, kali ni kami bawa ke Zoo Melaka pulak. Nak tengok haiwan apa je yang ada di sana. Tapi kan, bawa Faqih jalan-jalan memang memenatkan. Sebab apa? Faqih ni asyik nak berdukung je keje. Maka terpaksalah Cikgu Faiz dan suami bergilir-gilir mendukung Faqih. Faqih ni sebenarnya takut tu sebab dia nak berdukung. Huhuhu. Nak suruh pegang kuda pon takut padahal kuda tu manja je Cikgu Faiz tengok. Hehehe. Itulah alkisahnya Faqih di zoo.


Semalam banyak jugak la Cikgu Faiz dan suami snap gambar haiwan di sana. Sebab tu la kalau korang tengok gambar-gambar di bawah ni semuanya telah dicantum supaya takde la banyak sangat Cikgu Faiz nak upload kan. Hehehe. Yang paling kelakar ialah cimpanzi di bawah ini. Macam tau tau je orang nak ambil gambar dia dah posing siap-siap. Dah biasa agaknya dengan situasi macam tu. Nak nak pulak semalam memang ramai orang. Siap hulur tangan lagi. Nak mintak makanan la tu.


Sila-sila la cuci mata melihat gambar-gambar di bawah...


































Kat atas ni gambar yang telah diambil oleh kru Zoo Melaka. Kalau berminat boleh beli dan tiada paksaan jika tidak berminat. Antara empat gambar, gambar ni la yang kira okey sebab Faqih pandang kamera. Yang lain-lain tu semua pandang tepi je. Huhuhu. Harga sekeping gambar RM25.



Sebelum berangkat pulang tak sah kalau tak singgah ke kedai cenderamata. Untuk Faqih Cikgu Faiz belikan sepasang baju Zoo Melaka dan tak lupa juga buat adik-adik ipar keychain Zoo Melaka yang comel. Benda yang paling wajib beli magnet untuk peti sejuk kat rumah tu. Huhuhu.


Nak baca entri Zoo Negara? Klik SINI, SINI dan SINI




With love..,

6 comments:

CikNana said...

cuci btl mataku nie cikgu meliat gambar binatang yg berbagai bagai..:)

✉ ¥ana Fauzi ✉ said...

Wahhh , pandainyaaa tangkap gambar , unik ! :)

Nurul Faiz Bikers said...

@✉ ¥ana Fauzi ✉
apa yang uniknya dik? CF tengok biasa je.

Arjuna Silvera said...

nice infor...nice photo

jaakechik said...

seronok nya bawak anak jenjalan gi zoo...mesti sonok jer dia kan? dapat tgk mcm2 binatang... :)

♥ sitifarhana ♥ said...

wahh..comeynye faqih jalan2 pegi zoo..comey sgt~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...