Makanan kegemaranku sejak azali



Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

google.com.my


Sila cuci mata melihat gambar di atas ye. Saja nak buat pembaca-pembaca di blog ni terliur kejap. Hihiks. Apa motif pulak Cikgu Faiz letak gambar keropok yang owesome ni kan? Korang semua suka makan keropok tak? Bukan jajan okey. Tapi keropok lekor yang tebal atau nipis tu. Mesti ramai yang suka kan Cikgu Faiz memang suka giler makan keropok ni. Tak kisah la tebal ke, nipis ke, semuanya Cikgu Faiz kunyah dan telan. Hehe. Keropok ni dah kira makanan kegemaran Cikgu Faiz sejak sekolah rendah sampailah dah kawin dan ada anak. Huhu.


Ni yang nak cerita pasal kisah di zaman sekolah rendah ni. Hehe. Sila baca dengan penuh perasaan kasih sayang okey. Ehem ! Masa Cikgu Faiz kecik-kecik dulu yakni masa sekolah rendah, tiap kali balik dari sekolah je mesti nak singgah satu gerai keropok ni. Kalau tak singgah memang tak sah. Sebenarnya abah Cikgu Faiz yang rajin bawak Cikgu Faiz makan keropok RM0.50 dekat gerai pakcik tu. Mungkin di atas permintaan Cikgu Faiz kot. Tak ingat la pulak ye. Hehe.


Dulu-dulu sekeping keropok nipis berharga RM0.10 je. Murah kan? Sebab tu la Cikgu Faiz beli RM0.50 je (abah yang beli). Hehe. Lima keping keropok tu pon dah mengenyangkan. Lepas tu pekena pulak air oren RM0.20. Memang kenyang (bagi budak kecik yang tak kuat makan macam Cikgu Faiz). Huhu. Kenangan itu tak mungkin Cikgu Faiz lupakan sebab itulah kenangan terindah dengan abah. Abah memang faham sangat bahawasanya Cikgu Faiz dan keropok tidak dapat dipisahkan. Oleh itu, tiap-tiap kali pulang dari sekolah beliau akan singgah di gerai berkenaan. Terima kasih abah :)


Sekarang ni wabak makan keropok ni dah merebak pula dekat Faqih. Hehe. Ke mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan? Anda pula bagaimana? Ada kenangan makan keropok tak? Cer citer..


HOT GIRL


Yang benar,

9 comments:

Cikgu Fikri said...

hahahaahaha.. fiq suka keropok gak.. klu rehat dulu, in shaa Allah akan fiq beli.. :)

kak nora said...

jajan berasaskan ikan takder masaalah..

intanfirdaus247 said...

selamat pagiii..suka juga makan kepok..sedapppp

jaakechik said...

hihi..sama la macam jaa suka gak makan kopok ni...kdg2 sambil blogwalking pun jaa makan kopok keping nih... krupkrap2 sedappp!

ASYRAF LAZIM said...

terliur tengok keropok tu ,, aummm .

trah zain said...

waa... bestnye.. kat rumah selalu makan keropok..huhuhu

Belalang hijau Perisik said...

tipu la klu ada yg kata x suka makan kopok... huhuhu

Si Matatajam said...

Kami sekeluarga pun memang suka ngan kopok ni...Krupp2 sedap time layan tv..

Mimie said...

feveret sy jugak nih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...