Review Novel Suamiku Tak Romantik, Tapi Autistik - Farisha Imani

Assalamualaikum dan selamat sejahtera.



Di malam yang hening ini izinkan Cikgu Faiz merepek sekejap. Huhu. Nampak tak gambar di atas ni? Dah baca tak novel tu? Rugi kalau ada yang belum baca (bagi pencinta novel macam Cikgu Faiz ni). Hee... Novel ni dari Penerbitan Karya Seni Sdn. Bhd. Boleh tahan juga novel-novel keluaran ni sebab sebelum ni Cikgu Faiz hanya membaca novel keluaran Alaf 21 sahaja. Nak tahu tak macam mana jalan cerita novel ni? Kalau tak nak tahu tu tak apalah. Yang nak tau tu jom baca.


Novel Suamiku Tak Romantik, Tapi Autistik ini mengisahkan tentang seorang gadis yang bernama Nura Alia. Nura Alia seorang gadis periang dan 'happy go-lucky' mendapat kerja sebagai seorang pengintip (spy) kepada seorang lelaki kaya iaitu Syed Azmi. Manakala Syed Azmi pula seorang kaki perempuan yang berpura-pura mencintai Nura Alia. Malang tidak berbau apabila Nura Alia nyaris-nyaris menjadi mangsa rogol Syed Azmi. Akibat dari insiden itu Nura Alia menyimpan dendam terhadap Syed Azmi dan dia bertekad untuk membalas dendam terhadap Syed Azmi melalui keluarganya.


Nura Alia berjaya masuk ke dalam keluarga Syed Azmi dengan menjadi pengasuh abang Syed Azmi iaitu Syed Azwan a.k.a Boboy seorang pengidap autistik. Setiap hari Nura Alia akan membuli Boboy di luar pengetahuan majikannya itu. Nura Alia juga sering menggelarkan Boboy 'budak sengal tak cukup seringgit'. 


Malang tidak berbau lagi apabila Nura Alia ditangkap berkhalwat bersama dengan Boboy. Ini semua berpunca daripada Syam yang 'alim-alim kucing'. Nura Alia terpaksa berkahwin dengan Boboy atas desakan abahnya yang garang. Kedua-dua belah keluarga pula berasa pelik dengan tindakan abah Nura Alia yang bertegas untuk mengahwinkan anaknya dengan lelaki autistik seperti Boboy. 


Bermulalah episod baru dalam diri Nura Alia setelah menjadi isteri kepada Boboy 'budak sengal tak cukup seringgit' itu. Bermacam kisah suka duka mereka hadapi ketika berbulan madu ke Terengganu. Hari-hari mengadap kerenah Boboy membuatkan Nura Alia mula jatuh cinta dengan suaminya itu. Nura Alia ingin melenyapkan misinya untuk membalas dendam terhadap Syed Azmi memandangkan dia telah jatuh cinta dengan suaminya sendiri.


Setiap rahsia itu akhirnya pasti akan terbongkar juga. Keluarga mentua Nura Alia telah mengetahui bahawa Nura Alia hanya ingin membalas dendam terhadap keluarganya. Tapi, ada rahsia yang lebih besar lagi disembunyikan di rumah itu..... Apakah ia?? Hehe. Nak tahu, kena la beli dan baca sendiri. Hehehe. Cikgu Faiz pon tak habis baca lagi ni. Tak sabar nak tahu kesudahan cerita ni. Hari-hari dok mengadap buku je. Huhuhu.


KLIK KLIK !!


With love..,

8 comments:

Unknown said...

best jugak ceritanya..
nak baca sendiri tu yang tak best nya..hahhh

sitirohaida said...

da lame sgt xberjinak2 ngan novel nie..nampak macam best jerk

Si Matatajam said...

Cam best crita dia yek..lama dah x baca novel

Mimie said...

nih yg nk beli nih

Mimie said...

done maxis broadband

Shida Radzuan said...

tak romantik xpe..janji btgjawab hehee :D

nnt shida nk baca lah~!

miss kecoh said...

hehe.. buat mse skrg x mauu layan lg novel.. cute arr..templete baru ke??

Dingdang said...

@miss kecoh
templete lama, background je baru. hmm.. takde la baru sangat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...