Review Novel : Tuan Rumah Pembantu Rumah | Orkid Edyliyne



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.


Cuba menggagahkan diri untuk menaip di blog tersayang menggunakan laptop Encik Suami yang sudah lama dibiarkan menyepi. Huhu. Hati ini ditarik-tarik untuk menaip, menaip dan menaip. Giler menaip ke apa? Rasa kekok je nak menaip guna laptop Encik Suami ni. Hehe. Nak buat macam mana? Tengah darurat maka terpaksa la guna. Demi untuk melepaskan rindu terhadap blog ini. Huehuehue.


Baiklah, masa laptop tengah problem hari tu dapat jugak la Cikgu Faiz habiskan sebuah lagi novel terbitan Fajar Paker. Pertama kali baca novel hasil terbitan ini Cikgu Faiz dapati novelnya best jugak. Selalu Cikgu Faiz beli novel keluaran Alaf21. Kali ni nak beralih angin sikit. Novel kali ni bertajuk 'Tuan Rumah Pembantu Rumah' karya Orkid Edyliyne. Tagline novel ni ialah "She's my maid. Not yours.."



Tak dapat nak letak watermark kerana tiada photoscape. Huhuhu. Sadis.


Novel 'Tuan Rumah Pembantu Rumah' mengisahkan tentang seorang gadis cantik dan comel bernama Intan Asha Areen. Dia merupakan seorang gadis yang begitu tergila-gilakan korea. Apa sahaja yang berkaitan korea mesti akan menarik minat Areen termasuklah teman lelaki juga kacukan korea. Taufeeq Badree merupakan teman lelaki dan tunang Areen. Sikap Taufeeq yang kaki perempuan telah menyebabkan Areen memutuskan pertunangan mereka.


Oleh kerana takut dikahwinkan dengan Taufeeq yang mata keranjang itu, Areen telah membuat keputusan untuk menjadi pembantu rumah di villa Dr. Emir Jihan a.k.a Xiah Celup. Maka bermulalah episod baru dalam hidup Areen apabila setiap hati terpaksa berhadapan dengan Xiah Celup. Sikap Dr. Emir yang kuat mengusik dan suka membuli Areen telah menyebabkan dirinya mula jatuh cinta dengan gadis pembantu rumah yang tidak diketahui identitinya itu. Manakala Areen pula mengambil sikap selamba dan tidak mahu terjebak sama sekali dengan insan yang bernama lelaki disebabkan perbuatan bekas tunangnya itu. 


Oleh kerana tidak tahan menanggung beban perasaan, Dr. Emir telah meluahkan perasaannya terhadap Areen. Kesudahannya kena la baca novel ni. Tak rugi korang baca tau. Suka sangat dengan karakter Intan Asha Areen yang suka sangat speaking korea tu. Hehe. Kebetulan, Cikgu Faiz pon minat korea (tiba-tiba. huhu). Dan korang juga mesti nak tahu kan kenapa Areen panggil Dr. Emir tu Xiah Celup. Overall, novel ni sangat-sangat mencuit hati dan comel je. Ha... apa lagi? Cepat-cepat la serbu kedai-kedai buku berhampiran anda. Sementara stok masih ada. Novel terlaris ni... Kalau buat drama mesti gempak. Sekian.


Err... kejap lagi nak pergi pasar malam. Nak kirim? Hehehe.




Yang benar,

9 comments:

Sabella Mohamad said...

yey kita geng kak ! bella pun suka baca novel . hihik . nampak macam best je cite tu . mmg kena serbu bookshop la ni !

Dingdang said...

@sabella mohamad
cayalah Bella. hehehe. Ini baru betul-betul kaki novel. hehehe.

Shida Radzuan said...

shida pun arini de pasar mlm..kak nk kirim? heheee :D

Dingdang said...

@Shida Radzuan
nak kirim apa tu shida? meh akak beli dan tolong makan ye. hehehe.

Unknown said...

Pernah baca novel ni dulu, best! ;D hee

sHaRiNa eLyaNa said...

sha da xmint nak bca2 novel..xda masa hehe

Athirah said...

macam best je, tapi takot lak nak beli, nti jadi kemaruk novel lak,,hehe

Orkid Edyliyne said...

ok dah boleh komen.. hehe...
thanks tau kak... OE ambil untuk letakkan dekat blog OE ye... ^^

Dingdang said...

@Orkid Edyliyne
okey OE.. terima kasih :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...