Aktiviti Masa Lapang



Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera.





Amboi... bukan main kusyuk lagi anak bujang Cikgu Faiz menulis ya. Sekarang ni hobi Faqih Hakim ialah menulis. Tulis pula tak main guna pensel tapi guna pen. Hehehe. Itulah Faqih yang suka sangat menulis. Masa mengandungkan Faqih dulu Cikgu Faiz memang asyik menulis je kerjanya. Balik rumah pon menulis. Huhuhu. Itu yang terkenan dek Faqih tu. Apa pun Cikgu Faiz bersyukur sangat sebab Faqih dah offer dirinya untuk menulis sebelum disuruh untuk menulis. Huhuhu. Biasa la budak lagi, kerjanya menconteng je. Kalau korang baca nota INI tahu la kenapa budak-budak suka menconteng. Ini merupakan perkembangan motor halus kanak-kanak macam Faqih. Nak kasi lembut jari-jemari tu sebelum didedahkan dengan perkara-perkara lain seperti melukis dan menulis huruf.


Kalau tengok dekat dinding rumah tu memang banyak hasil seni Faqih. Hehe. Dah cuba sedaya upaya untuk mengelakkan Faqih dari menconteng dinding tapi asal terlepas pandang je dia conteng. Huhuhu. Siap dengan lantai sekali dia conteng. Hehe. Nasib baik kesan tu boleh hilang. Sekarang ni Faqih dah tahu nak minta kertas / buku dan pensel / pen. Kalau dia dah minta secara baik tu kena la bagi sebab kalau tak dapat memang dia akan memberontak. Kalau dekat rumah tu mesti ada stok pensel dan pen untuk Faqih. Kertas pon sama. Kalau ada kertas yang tersilap print tu Cikgu Faiz akan simpan untuk kegunaan Faqih menconteng. Hehe. Nasib baik la abah Faqih ada stok buku-buku lama yang dah tak guna. Boleh la bagi Faqih menjalankan aktiviti menulisnya.


P/S : Tak lama lagi genab la tiga tahun usia Faqih ^ ^ Tak sabar nak beli kek untuk Faqih.




Salam sayang,

6 comments:

Sally Yatiey said...

Wahhh rajinnya Faqih menulis ;D hee.

Shida Radzuan said...

bagus la dia suka menulis hehee :D

p/s:
kak detail shida ade tahniah ya :)

Mohd Fauzli said...

Lepas ni, kena jaga dinding rumah.... kalo tak habis ditulisnya.. hehehehe

deno said...

pandainya.... nanti tak lama lagi mesti bleh buat karangan :)

jaakechik said...

anak jaa si fikri tu pon suka conteng2 gak.... koyak kertas pun dia suka... hihihi.... skit lagi habis ler dinding jadik tempat dia tunjuk seni lukis dia kan?

p/s : cf belum hantar details lagi.... cpt sikit yer... jaa nak pos dah ahad nanti... nama dan alamat penuh.

Miss Jie said...

toink..toink..lalu jap :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...